Az autózásnak komoly történelme van, amiről hajlamosak vagyunk elfeledkezni, amikor a szürke hétköznapok során már megszokásból beülünk a négykerekű kormánya mögé és bevetjük magunkat a forgalomba. Ha ezt egy Buick Le Sabre üléseiben elhelyezkedve tennénk, máris másképpen tekintenénk a világra. Ezek a kocsik magukon hordozzák a történelem nyomait.
Valódi ikonok és számtalan átalakuláson mentek keresztül. Az elnevezése francia eredetű. A legelső típusok és a tömegtermelés között megközelítőleg 8 év telt el. A siker pedig óriási volt. Hosszú évtizedeken át többször átalakult a megjelenése. A kezdeti aerodinamikus formavilágot átvette egy sokkal konzervatívabb és modernebb, letisztult külső. A Buick Le Sabre hosszú utat járt be és olyan kedvencé vált, amire a mai napig sokan örömmel gondolnak vissza.
Valódi csillogás fémjelzi a Buick Riviera minden típusát
Amikor egy valódi korszakalkotásról van szó, akkor érdemes ilyen szemmel rátekinteni a Buick Riviera sajátos jellemére. Ez a négykerekű igazi mérnöki csoda. A szemet minden tekintetben gyönyörködteti a kellemes íves vonalvezetése. Mivel amerikai, ezért egy rettenetesen erős vasról van szó, aminek az össztömege elérte a 2 tonnát.
A masszív szerkezetet azonban olyan erős motor hajtotta meg, ami jelentős végsebességet hozott ki belőle. A Buick Riviera új generációi sem hagyták figyelmen ívül a kor szellemét. Megjelentek rajta szériaelemként az oldalsó indexlámpák, valamint a belső tér is átalakult. Ez vezetett oda, hogy rövid időn belül hatalmas értékesítés történt, amivel piacvezetővé vált a modell.
A kor szelleme ihlette a Ford Thunderbird modelleket
A majd fél évszázadon keresztül hódító Ford Thunderbird valóságos korszakalkotó volt, amit semmilyen formában sem lehet elvitatni tőle. Az izomautók egy külön kategóriája, ami egészen 2005-ig elérhető volt a piacon. Az évtizedek során, természetesen rendszeresen történtek kisebb-nagyobb átalakítások, ezek pedig korántsem váltak a hátrányára.
A Ford Thunderbird divathulláma minden ízében igyekezett magán viselni az 50-esévek hangulatát. Talán az első olyan típus volt, amelyikben a műszerfal puha anyaggal lett borítva. Ez a megoldás, a kellemes megjelenésen túl, az esetleges ütközések hatásait is nagyban tompította.
Rövid idő alatt messzire jutott a Ford Galaxie
Amikor eszünkbe jutnak a klasszikus fecskefarokkal ellátott autók, akkor jó eséllyel a Ford Galaxie ugrik be a lelki szemeink előtt. Ez volt az a típus, amelyik ikonikus módon viselte magán a sajátos jegyeket. Bár sok társához képest nem volt túl hosszú életű, a majd 2 évtized elég volt ahhoz, hogy beírja magát a történelembe.
Még eljutott Brazíliába is, ahol tovább fojtatták a gyártását, annyira kedvelté vált a használók körében. Az űrverseny jegyeit magán hordozva, a rakétahajtóműhöz hasonlító hátsó lámpákat kapott, így bárki könnyedén felismerhette. Még versenypályára is lépett 1964-ben, ami tovább öregbítette a hírnevét. A Ford Galaxie utolsó szériái 7.0 literes motorral voltak ellátva és jelentős teljesítmény leadására voltak képesek.