A Hollandiában eladott biciklik közel fele már elektromos. Németországban ez a szám eléri a 25%-ot. Magyarországon az elektromos segédmotoros bicikli, más néven pedelec kerékpár értékesítése szintén növekszik, bár nem ilyen gyorsan.
Ezeket itthon még mindig sport- és szabadidős eszközként kezelik, nem pedig közlekedési járműként, amivel munkába, iskolába vagy boltba lehet járni. A társadalom fejében inkább az van, hogy jobb a pár százezer forintos autó, mint egy pedelec kerékpár, mert csak azok járnak kerékpárral dolgozni, akiknek nincs pénzük autóra. Szerencsére, ez a gondolkodásmód lassan megtörik, különösen a nagyvárosokban, ahol új kerékpárutak épülnek és az elektromos meghajtású modellek egyre népszerűbbek.
Érdemes tudni, hogy a piacon két fő elektromos kétkerekű típus létezik. Pedelec és az S-Pedelec kerékpár. A közös nevezőjük a működési elvük. Ha segítséget akarunk, akkor pedáloznunk kell. Az előbbi azonban legfeljebb 25 km/h sebességet tesz lehetővé, míg az utóbbi csak 45 km/h-nál kapcsolja le a támogatást.