Egyre gyakrabban felmerülő probléma a fosszilis energiahordozók kimerülése. Ez néhány évtizeddel ezelőtt még nagyon messzinek tűnő dolog volt, de a népesség növekedésével, az igények fokozódásával, valamint a gazdaság rohamléptekben való fejlődésével egyre közelebb érezhető. A takarékoskodás szempontjából, az elektromos autók sok előnnyel bírhatnak.
Ehhez kapcsolódóan, a fali töltő teljesítménye kulcsfontosságú tényező. De ne szaladjunk annyira előre, ugyanis sokan tartják úgy, hogy ez a közlekedési mód sem sokkal jobb, hiszen az elektromos áramot elő kell állítani, valamint a meghajtáshoz szükséges akkumulátorok elkészítése szintén nagy terhelés a természetre nézve. De mi van akkor, ha mégis ezt a megoldás lesz kiválasztva?
Típustól függ a fali töltő teljesítménye
A meglévő gépkocsit rendszeresen tölteni kell, amit nem mindig lehet megtenni ingyen, közterületeken. Az áramért tehát így vagy úgy, de fizetni kell. Ebből adódóan, a fali töltő teljesítménye komoly téma lett.
Bár léteznek olyan megoldások, amikor közvetlenül konnektorból oldható meg az energia kinyerése, viszont ez egy lassabb művelet. Ha meghatározó az időfaktor, akkor a fali töltő teljesítménye magasabb kell legyen, mint amit a vezetékekben alapvető szinten folyó áram nyújtani tud. Voltaképpen technikai oka nincs annak, hogy több 10 kilowattos kapacitás legyen biztosítva, ehhez csupán befektetni kell.
A megfelelő eszköz beszerzésével tehát a fali töltő teljesítménye jelentősen növelhető az egyszerű dugvillás kivitelhez képest, viszont figyelni kell arra, hogy a bekötést szakember végezze el, a későbbi problémák elkerülése érdekében. A napelemek bevonása a rendszerbe pedig egy másik lépés, amit megéri szem előtt tartani.